shatorr

Oh fuck! Mycket text nu!

Publicerad 2011-12-15 22:15:45 i Allmänt,

"With the snow fallen thick
And bonfires alit
And shooting stars portent of rips
I ascended to spur
A mere glimpse or murmur
From her precious celestial lips

Be it sun to your moon
Be it moon to your sun
Together we promised to come
With a turn of the screw
And a slip of the tongue
We eclipsed one another undone

Through the mist, through the woods
With the night-wraiths I’ve stood
Atop murderous peaks calling you
On storm-lashed beachheads
Where the fishermen dread
The things your bewitchment accrue

Those deep creatures bring
Her cut diamond rings
A girl with a pearl necklace her
Advancing fevers, tsunamis and myrth
Will she wreak bloody vengeance or purr?

Or will she burn?"

..Med det sagt får jag nu börja med min lovade top-fem lista!

Låtar:
- Under Huntress Moon <-- Texten från tidigare <3
- New Millenium Cyanide Christ
- In Division
- The Glass Prison
- Weakness
Kommentarer:
Ett helvete för mig att rangordna mina top fem då jag älskar så mycket blandad musik.. De är ju alla bra på olika sätt!

Grupper:
- Dream Theater
- Meshuggah
- Opeth
- Cradle Of Filth
- Rammstein
Kommentarer:
Metal o techno.. Mest metal! Föredrar mer melodisk musik och förutom de jag nämnt älskar jag även orkester/opera.. Tro det eller ej!

Filmer:
- Fight Club
- Five Centimeters Per Second
- Tropic Thunder
- Paranomal Activity
- Star Wars
Kommentarer:
Gillar blandat men det är nog mest action/romance o skräck.. Komedi funkar väl helt okej.

Böcker:
- Arvtagaren
- Harry Potter
- Keys To The Kingdom
- Lord Of The Rings
- Doctor Who
Kommentarer:
Läste mycket fantasy när jag var yngre men har glömt de mesta jag läst.

Spel:
- Bioshock
- The Elder Scrolls
- World Of Warcraft
- Half-Life
- Borderlands
Kommentarer: Action/Shooter RPG, 'nuf said.

Serier:
- Stargate: Universe
- Freeman's Mind
- 2 And A 1/2 Men
- Family Guy
- Doctor Who
Sci-Fi/komedi? Ja tack. Kollar dessvärre inte på så mycket serier.

Manga:
- Good Ending
- Psyren
- Beelzebub
- The Breaker
- Pandora Hearts
Kommentarer:
SÅ MYCKET BRA MANGA!! Visste inte vart jag skulle börja..

Anime:
- Deadman Wonderland
- Death Note
- Stein's Gate
- Code Geass
- Darker Than Black
Kommentarer:
Så mycket bra serier här med.. Stein's Gate = GG WP, Life.
Älskade Chaos; Head så Förlorade nästan greppet av verkligheten när jag fick veta att 5pb. och Nitro+ (skaparna av Chaos) skulle släppa Stein's under samma genre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela